Saturday, March 20, 2010

Alahai Mak & Abah

Aku baru balik dari kampung pagi tadi. Ofcos la bersama Encik Kekasih. Naik tren 12 jam. Lengung tulang belakang semua ada. Ceritanya masa aku kat kampungku di Arau tu..sepanjang 6 hari lebih kurang, tiap2 hari mak dan abah aku dok cerita bab kawen ni. Aku pun tak tau la siapa yang lebih excited sekarang ni..aku ke mami and dedi cek. Yang mak dok sibuk bab duit belanja...lapan ribu enam ratus la..sembilan ribu enam ratus la..sepuluh ribu la..dua belas la..adik aku Da pun tumpang sekaki. Suka hati depa ja dok letak harga kat kakak depa ni. Kupang2 pun ada. Tu tak kira lagi yang dok letak cincin berlian segala. Cek tak tau la depa ni seronok tang mana. Kalau ikut aku, terus-terang la aku tak kesah berapa yang Encik Kekasih nak bagi..aku terima dengan dompet terbuka..kalau tak cukup esok lusa cek mintak lagi..cek tayang muka comey cek takkan la cik abang sayang tak bagi..hehe. Gurau je..kot2 la Encik Kekasih baca. Yang paling penting lepas kawen nanti tak kesempitan sudah la..dan TAK MAU HUTANG2 juga. Susah!

Yang Abah cek pun tak kurang excitednya. Mau ja bakal pak mentua cek call nak sembang, yang senak perut semua hilang tak tau pi mana. Ajaib pun ada..haha. Heran. Dok saja2 takdak apa topik kawen cek juga yang kena jaja. Lambat lagi Abah dan Mak oi..lagi 9 bulan dok ada. Kita plan slow2 la na.. Abah cek masa muda2 main kugiran. Ni tuan puteri kesayangan dia nak kawen dia dok kira bab kugiran jugak la. Cek tak tau la Abah..yang penting pakcik jual aiskrim depan sekolah Pauh tu mau ada. Satgi kot2 pengantin lapaq aiskrim tak ka jenuh.

No comments:

Post a Comment