Saturday, March 20, 2010

Ceritanya?

Aku nak kawen!

Syok-syok jugak, tapi tau-tau je la kan..nak kawen ni bukannya senang. Banyak nak kena plan. Aku ni pulak agak particular bab2 ni. Mau yang best2 tapi murah dan within budget..hehe..payah la kan. So, solutionnya kena la plan semua benda seawal yang boleh. Dan bila masuk bab planning ni aku memang tersangatlah sukanya. Especially bab2 hantaran dan door gifts. Aku plan nak buat sendiri je semuanya..termasuklah kad jemputan kawen aku nanti. Kedaifoto Encik Adobe memanglah sedia menjadi sahabat karibku sepanjang masa..hehehe. Aku nak wedding yang simple but sweet and memorable.

So dalam kepala otak aku ni dah pun ada serba sedikit tentang wedding reception yang insyaAllah dirancang pada bulan 12 nanti. First, warna tema aku ingat nak buat kaler lavender dan cream serta hijau for the contrast and grand effect. Cewah. Anda boleh bayangkan? Cun gitu. Kad kawen ikut citarasa aku sendiri. Tak payah tempah, aku kan konon2nya terer design. Haha. Perasan tak ingat dunia! Tapi kalau ikut aku, aku nak buat kad yang lain dari yang lain. Kira custom made la ni. Nak tempah kad yang custom made sah2 la mahal. So design sendiri je. Last2 orang nak buang jugak kan? Nanti aku dah siap design aku upload kat sini untuk korang review sebelum diprint. Kad wangi ke tak wangi aku tak tau lagi. Tengok bajet ok.

Masa bersanding lagu yang dimainkan mau yang klasik2 ok. Baru feeling sikit. DJ tak pasti lagi. Kadang2 pikir macam tak perlu je. Hantaran semua akan dihias dengan mawar ungu. Sebab tu la blog ni namanya Mawar Ungu Untuk Kekasih. Cewah. Kalau boleh nak yang fresh, tapi kalau tak dapat yang plastik pun boleh. Asal lawa. Angan2 je baru, nak bagi apa kat Encik Kekasih pun tak tau lg. Hantaran pun insyaAllah aku kugubah sendiri. Tempah kedai mahal ok! 1 dulang RM80. Mintak maaf la.

Haa..paling penting photographer. Paling2 la aku particular bab ni. Mau yang terer ok. Gambar mau meletops. Aku dah ada 2-3 org photographer dalam kepala. Sorang tu aku dah siap mintak quotation. Aku cari yang kena ngan taste aku je..dan kena ngan bajet la..hehe. Kalau ada promotion lagi la bagus. Sesetengah tu caj punya la mahal, gambar tak seberapa pun. Adeh. Aku amek sendiri pun lagi lawa. Masuk bakul disitu.

Oh yes, baju tema untuk famili aku sedang dicari. Harap2 ada sale. Kaler ungu/lavender gitu la. Untuk Mak dan adik2 aku Da dan Lin nak beli kain bunga2, ikut diorang la nak buat baju macam mana. Untuk Abah dan Abang buat baju melaju la obviously. Yang paling special untuk kucing aku Milo pun ada ok. Maybe aku jahit sendiri sepasang gaun untuk dia. Pastu ada 'hairclip' bunga2. Dapat bayangkan? Kiutnye Milo! Hehe. Boleh jadi flower girl la..

Make-up aku tak tau..huhu. Aku tak reti pasal make-up ni. Mintak maaf la..aku memang tak suka make-up. So masalah disini. Ada yang sudi membantu? Nak rekemen mak andam ke sangat2 dialu2kan. Kalau boleh make-up tak mau stand out sangat la..jadi opera cina pulak aku nanti. Biasa2 sudah. Natural kan. Pls jangan tempek eye shadow kaler biru ok. Pantang tok nenek cek! Baju kawen masa resepsi sebelah aku maybe kaler lavender and cream/ivory. Pengapit maybe akan pakai kaler cream? Aku tak pikir sangat lagi pasal pengapit ni..siapa nak jadi pengapit pun tak tau lagi. Nanti2 la aku update.

1 comment:

  1. nnt ang try la p kedai2 pengantin tu..bole try test mekap.(tp kena byq la).pastu pilih la hat mana ang rs plg natural n cantek :D

    ReplyDelete